2014. április 13., vasárnap

Horgolt virágmező a falon

Pár napja nagyon magam alatt voltam, aztán mintha ez az éterben érződött volna, inspirációként kaptam egy képet egy kedves ismerősömtől (amit utólag is nagyon köszönök, Judit!).
Nagy lelkesedéssel hozzá is kezdtem, csak közben jött a blog ötlete is, így a virágmezővel nem haladtam (addig öntöztem sokat, nehogy kiszáradjanak:)), most folytatom és hamarosan lépésenként megmutatom, hogy lehet rövid idő alatt gyönyörű virágos rétet varázsolni a lakásba!

Az egész szoba csodaszép, de most csak a képet fogom elkészíteni
A nappaliban pont van egy nagy falfelület, ide álmodtam meg!



Hozzávalók: vászonkép, sokszínű fonal, horgolótűk
Hogy igazán változatos virágmezőt kapjunk, méretben és formában is többféle virágot kell horgolnunk.
Az első mintám a fenti képen is látható kétszínű, kétrétegű virág, amelynek chart-ja a következő.



Ez a kép most lehetőséget ad arra, hogy a chart-ok olvasását elsajátítsuk. 1-2-3-4-es számmal vannak jelölve a sorok (vagy körök), tehát most körkörösen halada 4 sort fogunk horgolni. Ahol a sorszám van, mindig ott kezdődik, illetve végződik az adott sor. A minta mellett látható, hogy melyik jel melyik szemet jelenti. Itt tehát van

sl st= slip stitch=kúszószem (eddig ezzel zártuk a sort)
ch=chain=láncszem
sc=single crochet=rövidpálca
hdc=halfdouble crochet=félpálca
dc=double crochet=egyráhajtásos pálca

Jelen esetben az első két sort ugyanazzal a színnel forgjuk horgolni, a 3. és 4. sort pedig másik színnel.

És akkor kezdjünk horgolni a minta szerint:

Kezdésnek 5 láncszem horgolása, végén kúszószemmel zárjuk a sort.
1. sor: 1 láncszem és egy rövidpálca horgolása. Majd 3 láncszem következik, amelyek egy rövidpálcával a körhöz rögzítünk. Ezt négyszer ismételjük, kúszószemmel zárjuk a sort abba a lánszembe, amellyel a sort kezdtük.
2. sor: 1 láncszem, majd egy rövidpálca, egy félpálca, 5 egyráhajtásos pálca, egy félpálca és egy rövidpálca horgolása az első 3 lánszemből álló ívbe. Ezt ismételjük még négyszer, kúszsószemmel zárunk a sorkezdő első láncszembe úgy, hogy amikor átszúrod a tűt a lánszemen, már az új fonalat húzd át rajta kúszószemként, így rögtön haladhatsz is tovább az új színnel.
3. sor:  1 láncszem és 1 rövidpálca horgolása. Majd 5 láncszem következik, amelyet egy rövidpálcával erősítünk az előző kör rövidpálcájába. A képen nyíl jelöli!!!! Ez ismételjük négyszer, majd kúszószemmel zárjuk a sort.
4. sor: 1 láncszem után az 5 láncszemes ívbe 1 rövidpálcát, 1 félpálcát, 9 egyráhajtásos pálcát, 1 félpálcát, végül pedig 1 rövidpálcát horgolunk. Ezt ismételjük négyszer, majd kúszószemmel zárjuk a sort, végül elvágjuk a fonalat.

Így néz ki meghorgolva

A másik virághoz az alábbi videót használtam, pufi virágokra volt szükségem, ezzel a technikával két perc alatt készül el egy.



Ebből a típusból is készítettem kb 15 darabot. Ilyenek lettek:


Kis pufi virágok


A szárakat két különböző színből készítettem. Csak láncszemeket vettem fel, lettek hosszabbak és rövidebbek, nem tudom, hány láncszem, találomra készítettem párat.



Szárak láncszemekből
Amikor már mindkét típusból sokat készítettél, elkezdheted kombinálni őket. Pl. az első típusra varrsz egy pufi virágot. Vagy, mint ahogy a képen is látszik, egy párnak a közepébe gombot varrtam. De akár gyönggyel is feldobhatod. Nekem annyira tetszett az eredeti kép színösszeállítása, tehát sötétek a sötétekkel, világosak a világosakkal, hogy e szerint párosítottam a virágokat.




Amikor mindezzel elkészültem, kábéra rápróbáltam a vászonra, hogy hogy is fog kinézni. Ezután gombostűvel rögzítettem a kompozíciót és elkezdtem sima varrócérnával és tűvel rávarrogatni a vászonra. 



Készülj fel, mert nagyon pepecs munka. Folyamatosan elmozdultak a virágok, a lábamat összeszurkálta a sok gombostű:) De minden megérte, mert nagyon elégedett vagyok az eredménnyel:)
A kép a helyére került, így most már nonstop színesíti a kis otthonunkat!

A mi horgolt virágmezőnk:)


Ha kedvet kaptál, bátran kezdj hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése