2014. december 19., péntek

Horgolt sapi

Az alábbi sapkához egy lionbrand-es minta adta az ötletet. Tesómnak készül karácsonyra, nagyon hálás darab, két-két és fél óra alatt készül el. Kezdők is bátran vágjanak neki:)

Az eredeti leírást itt megtaláljátok:

http://www.lionbrand.com/patterns/80752AD.html

A sapkát dupla szállal horgoltam 8-as tűvel, mert bélést nem készítettem, így pedig melegebb mint egyszálasan. A képen annyira nem látszik, de az oldalára kis masnit horgoltam.


 
Leírás: 
A sapkát nem körkörösen, hanem hosszanti irányban horgoljuk.

19 láncszem felvételével kezdünk.
1. sor: Rövidpálca a huroktól számított 2. szembe, majd 18 rövidpálca a maradék láncszemekbe. Fordítunk.
2. sor: Két láncszem felvétele után az első 13 szembe félpálcát öltünk, az azt követő 4 szembe rövidpálcát, majd kúszószemmel zárjuk a sort. Fordítunk.
3. sor: Egy láncszem felvétele után kúszószemet készítek az első szembe, majd 4 rövidpálcát a következő 4 szembe, végül 13 félpálcát a soron következő szemekbe. Fordítunk.
4. sor: Két láncszem felvétele után az első 13 szembe félpálcát öltünk, az azt követő 4 szembe rövidpálcát, majd kúszószemmel zárjuk a sort. Fordítunk.

5. sortól: A 2. és 3. sor leírását követjük addig, amíg rápróbálva a fejünkre el nem éri a számunkra megfelelő nagyságot/szorosságot. 

Ha épp úgy ér körbe a fejünkön, ahogy szeretnénk, akkor a munka két végét párhuzamosan fogva kúszószemekkel összehorgoljuk, pontosan illesztjük az első és utolsó sort. Ha pont úgy jön ki, hogy a sapka csúcsa felé fejezzük be az összehorgolást, ne vágjuk el a fonalat, mert most fogjuk összehúzni a sapka tetejét. 

Én az alábbi kép szerint csillag/kereszt alakba fogtam össze a sapi tetejét és nagylyukú tűvel varrtam össze. Amikor kész, eldolgozzuk a fonalat és kifordítjuk a sapkát.

sapi csúcsa kereszte alakban összevarrva

Befejezés:

A sapka alsó részén immár körkörösen 2 sor rövidpálcát horgoltam. A fonalat eldolgozzuk.
Ha még nem fedi teljesen a homlokod, vagy nem érte a neked tetsző hosszúságot, horgoldd tovább, amíg szeretnéd.

Masni az oldalára:

Minden második sor elején képződött egy "lyuk" amelybe egy kb. 80-90 centi hosszú láncszemsort bújtatunk olyan módon, hogy a sapka oldalán vezessük ki a lánc két végét. Nem akartam a masnit a homlok magasságában megkötni, így egy kicsit feljebb, háromszög alakban kereszteztem a fej oldalán és masnivá kötöttem.





Remélem, tetszik majd a megajándékozottnak:)

éééééés igen, tetszik:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése