2014. október 26., vasárnap

Horgolt pihepuha telefontok

A telefontok kifejezetten egy olyan munka, ami kb. fél - 1 óra alatt kész van, kevés fonalból készül és az otthon kallódó maradék darabok (gombok, díszek) tökéletes felhasználására alkalmas.




Ezt a tokot egyik munkatársamnak készítem, aki a színek megválasztásán kívül rámbízta magát:)

Elkészítés:

1. sor: Vegyél fel annyi szemet, amennyi keresztbe körbeéri a telefonod. Én most duplán fogom a rózsaszín szálat horgolni, mert a narancssárga kétszer olyan vastag.
2-10. sor: Itt eldöntheted, hogy több időt szánsz rá és félpálcákkal oda-vissza, a munkát a sor végeken megfordítva horgolsz, míg el nem éri a kívánt méretet. Vagy kevesebb időd van, szaporábban szeretnél haladni és akkor az első sor végén plusz 3 szemet vegyél fel és egyráhajtásos pálcákkal haladsz tovább.
Én a félpálcákat választottam és összesen 10 rózsaszín sort készítettem.
11 - 19. sor : Narancssárga fonallal folytatom a munkát, ameddig a telefont teljesen el nem fedi. Kis ráhajtós fület most nem készítek, egy egyszerűbb, hurkos megoldást választottam a gombhoz.

Miután elértem a megfelelő magassághoz, kettéhajtva összevarrom/horgolom az oldalát úgy, hogy csak a teteje maradjon ki, ahol majd belecsúsztatjuk a telefont. Miután elvarrtam a szálakat, én mindig kifordítom, kiigazítom a sarkait.

A narancs rész közepére gombot varrtam, majd 25 szemből álló láncszemsor készítettem, amelyet a tok hátulján összekötöttem, a hurkot pedig beleakasztottam a gombba.

Írnám tovább, de kész is van:)




2 megjegyzés: